Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Η πρώτη επίσκεψη

Πέρασαν οι μέρες, είχα πλέον αρχίσει να συνηθίζω την ιδέα πως είμαι έγκυος. Ηταν κοινή απόφαση με τον άντρα μου, να μην το ανακοινώσουμε μιας κ ήταν πολύ αρχή ακόμα. Μόνο στους γονείς μας και τα αδέρφια μας. Βέβαια από τη χαρά μας ήταν πολύ δύσκολο να το κρύψουμε, όμως το προσπαθούσαμε.

Ήρθε η μέρα της επίσκεψης στο γυναικολόγο. Είχα ψάξει αν έχει σελίδα στο facebook για να δω το ιατρείο του, και έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Αυτό δεν ήταν ιατρείο, ήταν κυριλέ σαλόνι! Άρχισα να νιώθω ακόμα πιο τυχερή για την επιλογή μου.

Το άγχος όμως πάντα υπήρχε. Άγχος για την πρώτη επίσκεψη όχι μόνο ως έγκυος πλέον, αλλά γενικότερα πρώτη επίσκεψη στο γυναικολόγο. Πριν φύγουμε με τον άντρα μου από το σπίτι για να πάμε στο ραντεβού μας, του έλεγα ότι δε θέλω να πάω πουθενά. Ντρέπομαι. "Αγάπη μου, δε γίνεται να μην πάμε! Δε γίνεται να μην πας στο γυναικολόγο ποτέ!" Είχε δίκιο και το ήξερα. Και μετάνιωνα ακόμα μια φορά που δεν είχα πάει ως τότε. Στην πορεία θα μετάνιωνα πολλές φορές, δεν το ήξερα ακόμα όμως...

Φτάνουμε στο ιατρείο, ανοίγει η αδερφή του. Από κοντά ήταν ακόμα πιο γλυκιά, ακόμα πιο ευγενική και πραγματικά σε έκανε να νιώθεις τόσο άνετα! Πιάσαμε την κουβέντα μέχρι να τελειώσει ο γιατρός με το προηγούμενο ραντεβού του.

Το ιατρείο ήταν απίθανο! Τόσο όμορφο, τόσο ζεστό, τόσο αρμονικά τα πάντα μέσα... το κάτι άλλο!!!

Μας φωνάζει λοιπόν, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά. Γιατί ντρεπόμουν, μην τα ξαναλέμε! Του δίνω τις εξετάσεις μου, παίρνει τα στοιχεία μου και ξεκινάμε τη συζήτηση πριν την εξέταση. "Πριν πούμε το οτιδήποτε",λέω,"θα πρέπει να σας ενημερώσω ότι είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι γυναικολόγο. Ό,τι κ να μου πείτε θα έχετε δίκιο, αλλά έπρεπε να το πω!" Με κοιτάζει, μου χαμογελάει..."Καταρχήν συγχαρητήρια για την εγκυμοσύνη. Θα πρέπει εκτός από τα στοιχεία σου, να ξέρω και κάποιο ιστορικό. Έχεις κάποια ασθένεια, κάποια αλλεργία;" "Έχω μία αλλεργία αλλά δε νομίζω πως θα με επηρεάσει στην εγκυμοσύνη. Στα κουνούπια έχω αλλεργία!" "Ναι, δε θεωρώ πως θα μας επηρεάσει...Μάλιστα. Ζάχαρο εσύ ή η οικογένειά σου;" "Όχι, δεν έχω. Είχε η γιαγιά μου, η μαμά μου σχεδόν σε φυσιολογικά επίπεδα, ο μπαμπάς μου έχει λίγο αυξημένο." Εκείνη την ώρα, λέει ο άντρας μου "Γιατρέ, έχω εγώ ζάχαρο, επηρεάζει το παιδί;" "Εσύ ό,τι ήταν να κάνεις το έκανες. Συγχαρητήρια και συγγνώμη, αλλά δε μας ενδιαφέρεις σε αυτή τη φάση." Το είπε με τέτοιο τρόπο, με τόσο χιούμορ, πρέπει να ακουστήκαμε έξω από τα γέλια. Αμέσως μας είχε κερδίσει με τον τρόπο του, χωρίς να το καταλάβουμε!

Μετά, αφού πήρε τα στοιχεία που ήθελε, μου έδειξε το ιατρείο αλλά και το δωμάτιο της εξέτασης. "Με το δωμάτιο εξέτασης, τελείωσε η ξενάγηση. Σε αφήνω εδώ, θα γδυθείς από τη μέση και κάτω. Θα φορέσεις ρόμπα μιας χρήσης,για να νιώσεις πιο άνετα εσύ,παντόφλες μιας χρήσης μέχρι να πας στην καρέκλα... και όταν ΕΣΥ είσαι έτοιμη, θα με φωνάξεις. Εγώ βγαίνω έξω" ...Ουάου, σκέφτηκα. Πόσο διακριτικός πια; Είχα ακούσει διάφορα περί γυναικολόγων, αλλά σαν κ αυτόν δεν είχα ακούσει για άλλον.

Ακολούθησα τα όσα μου είπε, κάθομαι σε εκείνη την άβολη καρέκλα και φωνάζω να μπει μέσα. Μπήκε μαζί με τον άντρα μου και ξεκίνησε την εξέταση. Μικρή εγκυμοσύνη, άρα υπέρηχος. Μου εξηγούσε το παραμικρό που θα κάνει σχετικά με την εξέταση... "Μπράβο παιδιά! Έχει γίνει μια τέλεια σύλληψη, είναι ενδομήτριο...Πολύ όμορφη σύλληψη, συγχαρητήρια!!!" Δυστυχώς η χαρά μας κράτησε λίγο...

"Εκτός από το σάκο που βλέπετε εδώ... αν μετακινήσω τον υπέρηχο λίγο, θα δείτε μια μαύρη σκιά" Μου κόπηκαν τα πόδια στα λίγα δευτερόλεπτα που έκανε να ξαναμιλήσει ο γιατρός. Σκιά; Τι σκιά; Τι έχω; " "Μην ανησυχείς, δεν είναι κάτι κακό. Λέγεται ινομύωμα." "Μάααλιστα.... και τι σημαίνει αυτό;" "Θα τα συζητήσουμε μετά αυτα, θα πρέπει να το μετρήσω γιατί φαίνεται ότι είναι πολύ μεγάλο..." "Γιατρέ, αρχίζω να φρικάρω!" "Λοιπόν... είναι πολύ μεγάλο πράγματι. 6 επί 8 εκατοστά περίπου" Πριν προλάβω να βάλω τις φωνές, όχι στο γιατρό, αλλά στον εαυτό μου, γυρίζει τον υπέρηχο πάλι στο σάκο. "Να κοίτα...εδώ είναι ο σάκος. Εδώ θα μεγαλώσει το μωράκι σας μέχρι να γεννηθεί. Εδώ είναι ο τράχηλος. Βλέπεις;" "Όλα μαύρα τα βλέπω, τίποτα δεν ξεχωρίζω εκτός από το σάκο!" Προφανώς επειδή είδε πόσο φρικαρισμένη ήμουν, μου λέει "Τι δε βλέπεις μωρέ, να εδώ. Όλα είναι ξεκάθαρα!" Γελάμε και μου λέει "Εγώ κ ο σύζυγος βγαίνουμε έξω, εσύ ντύσου με την ησυχία σου και έλα έξω να συζητήσουμε".

Βγαίνω λοιπόν έξω, κάθομαι απέναντί του. Το ένστικτό μου έλεγε πως δε θα μου αρέσουν πολύ αυτά που θα ακούσω. "Λοιπόν, οποιαδήποτε μα οποιαδήποτε ερώτηση έχεις, ακόμα κ αν τη θεωρείς εντελώς χαζή, θα την κάνεις. Είμαι εδώ όχι μόνο σα γιατρός, αλλά και σα φίλος πια γιατί 9 μήνες θα είμαστε μαζί στο ταξίδι αυτό." "Ωραία, τι είναι αυτό το ινομύωμα που έχω;" "Ας ξεκινήσουμε από τα δύσκολα, αφού το θες. Το ινομύωμα αυτό, όπως σου είπα, είναι περίπου 6 επί 8 εκατοστά. Είναι πολύ μεγάλο." "Το φαντάζομαι αυτό!" "Εγώ είμαι υποχρεωμένος να σου πω τα προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίσεις. Ίσως να τα αντιμετωπίσεις σε μικρότερο βαθμό. Ίσως και όχι." "Τι είδους προβλήματα;" "Το ινομύωμα όπως σου είπα είναι πολύ μεγάλο. Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης να έχεις αποκόλληση πλακούντα και να αναγκαστείς μετά να μείνεις κάτω" "Θέλεις να μου πεις ότι μπορεί να μείνω στο σπίτι 5 μήνες;" "Όχι, όχι, δεν κατάλαβες. Όταν λέω κάτω, εννοώ κάτω στο κρεβάτι. Θα έρχομαι εγώ να σε βλέπω"

Με χτύπησαν 40 εγκεφαλικά, δε χρειαζόταν να μου πει κάτι άλλο. Είχα αρχίσει να φοβάμαι. "Από τη δουλειά σου, καλό είναι να πάρεις άδεια. Μπορείς από τώρα με το πρόβλημα που έχεις." "Γιατρέ, τι άδεια; Σε 20 μέρες τελειώνει η σύμβασή μου και ελπίζω σε ανανέωση. Αν πάρω άδεια, δεν υπάρχει η περίπτωση της ανανέωσης! Μπορώ όμως να συνεννοηθώ με τον συνάδελφο στο γραφείο όποτε δε νιώθω καλά να φεύγω για τις επόμενες μέρες, μέχρι να δω τι θα γίνει και με τη δουλειά" "Αν έχεις τη δυνατότητα αυτή, εντάξει" "Γιατρέ, το ινομύωμα γιατί το έχω;" "Πολύ πιθανό να το έχεις από τότε που γεννήθηκες. Είναι ΠΟΛΥ μεγάλο! Δεν είχες καταλάβει κάτι; Δεν είχες έντονους πόνους στην περίοδο; Αιμορραγία;" "Δεν είχα τίποτα! Κ αν καμιά φορά είχα, δεν έδινα σημασία γιατί θεωρούσα πως έτυχε." "Μη σε αγχώνει αυτό, προς το παρόν. Σημασία έχει να είσαι ήρεμη τόσο για σένα όσο και για το έμβρυο."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου